Healthcare Marketing Tips

χρήσιμα άρθρα για τον επαγγελματία και τη μονάδα υγείας

Healthcare Marketing Στρατηγικές που φέρνουν περισσότερους ασθενείς στο χώρο της Υγείας

Οι ασθενείς στον ιδιωτικό χώρο της υγείας έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ! Με τόση διαθέσιμη πληροφορία online, οι ασθενείς πλέον δεν χρειάζεται να περιορίζονται στο ιατρείο ή ιατρικό κέντρο της γειτονιάς. Έτσι, καθιστάται πιο σημαντικό από ποτέ η ύπαρξη ενος καλά σχεδιασμένου και οικονομικά προδιαγεγραμμένουν πλάνου marketing για να εξασφαλισθεί η εισροή πελατών ακόμη και σε τοπικό επίπεδο.

Healthcare Marketing, ακόμη κι αν είστε ευχαριστημένοι με τον αριθμό του εισερχόμενου όγκου ασθενών δεν μπορεί να υλοποιηθεί επιτυχώς αν δεν έχετε μια συγκεκριμένη στρατηγική για να διατηρήσετε το brand σας, την ύπαρξη σας στο μυαλό ακόμη και των πιο πιστών σας ασθενών.

Αναλογιστείτε όλους τους λόγους που κάποιος θα λάβει υπόψη του για να επιλέξει πάροχο υγείας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει: αλλαγές στην ιδιωτική του ασφάλεια, μετακόμιση, απαγοήτευση από το χρόνο αναμονής για το επόμενο ραντεβού του ή για το ραντεβού του μέσα στο χώρο σας καθώς και οποιαδήποτε άλλη αρνητική εμπειρία. Δεν σας εγγυάται κανείς ότι ο όγκος των εισερχόμενων ασθενών σας θα διατηρηθεί.

Σχεδιάζοντας της δικής σας Healthcare Marketing Στρατηγικής

Ως ιατροί λέτε στους ασθενείς συνεχώς ότι η πρόληψη "σώζει". Καλύτερο λοιπόν και για σας να έχετε μια στρατηγική marketing τώρα από το να περιμένετε τη μείωση του όγκου εισερχόμενων περιστατικών σας.

Healthcare marketing είναι η στρατηγική όπου δεκάδες πλέον επαγγελματίες υγείας, νοσοκομεία, ιατρικοί όμιλοι, δίκτυα, κ.α. υιοθετούν για την προσέλκυση των δικών σας περιστατικών.

Οι ραγδαίες αλλαγές στην αγορά της υγείας απαιτεί πλέον την εφαρμογή λύσεων εργαλείων επικοινωνίας και στρατηγικής marketing στο χώρο της υγείας. Και καλώς ή κακώς μερικές φορές η εξωτερική συνεργασία / βοήθεια δεν έχει αποτέλεσμα αν το marketing ως φιλοσοφία δεν ενστερνίζεται από το σύνολο της διοίκησης μιας μονάδας ή τον ίδιο τον επαγγελματία υγείας.

Η επικαιρότητα άλλωστε μας αποδεικνύει ότι δεν αποδίδει η αντίληψη της επιθετικής διαφήμισης μιας κατεξοχήν διαφημιστικής εταιρείας ή ενός τυχαίου προγραμματιστή. Συνεργαστείτε αν το αποφασίσετε, με κάποιον εξειδικευμένο, με ένα healthcare marketing agency που γνωρίζει το χώρο και κυρίως τους ασθενείς σας.

1. Σταθερό Healthcare Branding - συνεχής επιμέλεια της ταυτότητας του ιατρείου, της μονάδας σας

Όσο σίγουροι κι αν αισθάνεστε για την εξειδίκευση σας που σας κάνει να διαφέρετε από άλλους φορείς παροχής υγείας (μεμονωμένους επαγγελματίες ή κέντρα)....στα μάτια του ασθενή "καθένας με μία λευκή ρόμπα μοιάζει ακριβώς ο ίδιος", σύμφωνα με την επικεφαλής μας, όπως και ο επόμενος ή ο προηγούμενος συνάδελφος σας.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει να καθορίσετε ποια είναι η δική σας ταυτότητα και τί πρεσβεύεται.. Αυτό που σας κάνει μοναδικό, ότι κι αν είναι αυτό όπως το ανθρώπινο πρόσωπο σας, το οικογενειακό περιβάλλον του ιατρείου σας ή ακόμη και η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της μοναδας σας, κ.α. Σίγουρα υπάρχει κάτι που σας κάνει διαφορετικό και μοναδικό..αυτό είναι που θα μείνει και στους ασθενείς σας για σας!

Ενδεχομένως αυτό που έχει αποτέλεσμα σε σας, να μην το βρείτε άμεσα και να χρειαστείτε το χρόνο σας. Τελικά, ωστόσο, η healthcare marketing στρατηγική που θα έχει αποτέλεσμα θα σας βρεί...λίγο πιο γρήγορα αν εμπιστευθείτε κάποιον επαγγελματία λίγο πιο αργά αν το κάνετε μόνοι σας.

2. Αξιολογείστε την digital εμπειρία του ασθενή σας

Μια δεκαετία πριν, ήταν αρκετό να έχετε απλά μια ιστοσελίδα για να βρούν το ιατρείο, τη μονάδα σας οι υποψήφιοι ασθενείς σας. Τώρα, η ιστοσελίδα είναι απλά ένα βήμα...σίγουρα το πρώτο που αναζητεί κάποιος ασθενής αν ακούσει για σας, αλλά αν η εμπειρία του στη σελίδα σας δεν είναι καλή ενδέχεται να είναι και η τελευταία επαφή του με το ιατρείο ή τη μονάδα, το νοσηλευτικό οργανισμό σας.

Βάλτε για λίγο τον εαυτό σας στη θέση του ασθενή σας. Αν φτάνατε στην ιστοσελίδα σας, θα αντιλαμβανόσασταν τί κάνετε, που είστε και για ποιο λόγο να σας προτιμήσουν στα πρώτα 5-10δευτερόλεπτα;! Οι εικόνες σας καθρεφτίζουν το πως θέλετε οι ασθενείς σας να σας βλέπουν ή την εικόνα που θέλετε να μένει στο μέσο ασθενή σας;!

H εμπειρία του χρήστη και ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας πλέον είναι καταλυτικοί παράγοντες στην προσέλκυση και στην επίτευξη της πολυπόθητης κλήσης.

Οι μεμονωμένοι προγραμματιστές είναι τόσο επικεντρωμένοι στη δημιουργία μιας όμορφης εικόνας που χάνουν την ουσία, δηλ. την ίδια την εμπειρία του χρήστη (patient experience). Συνήθως βλέπουμε ιστοσελίδες που χρειάζονται να ξαναγίνουν στο σύνολο τους. Ωστόσο, μικρές αλλαγές όπως η τοποθέτηση του "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ" ή όμορφη προβολή στα κινητά κ.α. μπορούν να βελτιώσουν άμεσα την όποια εμπειρία.

3. Responsive healthcare ιστοσελίδα

Ένα responsive website είναι αυτό που αυτόματα που προσαρμόζεται στο μέγεθος της οθόνης που προβάλλεται, ώστε η εμπειρία του κάθε επισκέπτη να είναι αντίστοιχης ποιότητας είτε η πρόσβαση είναι απο ΗΥ είτε απο κινητό ή tablet. Πλέον είναι αναμενόμενο για μια σύγχρονη υποδομή - π.χ. η Google κάνει index πρώτα όλες τις responsive ιστοσελίδες από το Σεπτ 2020.

H Google και κάθε μηχανή αναζήτησης πλέον ενδιαφέρεται για την εμπειρία του χρήστη! Όλοι μας οφείλουμε να δώσουμε την πρέπουσα σημασία κι αξία!

4. Ελέγξτε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας

Healthcare marketers που παρατηρούν τη συμπεριφορά των χρηστών (δυνητικών δηλ. ασθενών) online, μας έχουν αποδείξει ότι οι χρήστες δεν ανέχονται πλέον μια ιστοσελίδα που αργεί να "φορτώσει" (slow loading). Χρειάζονται μόνο 5 δευτερόλεπτα για να χάσετε κάθε δυνητικό ασθενή σας που επιλέγει να περιηγηθεί σε κάποια άλλη ιστοσελίδα γιατί η δική σας ιστοσελίδα απλά αργεί!

Μάλιστα, η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας αποτελεί παράγοντα που επηρρεάζει το προαναφερθέν "user experience" και φυσικά την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

5. Βελτιώστε τα αποτέλεσματα ανίχνευσης σας στις μηχανές αναζήτησης για τους δυνητικούς ασθενείς σας

Search engine optimization είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για να αποκτήσει το ιατρείο, το οδοντιατρείο, η μονάδα IVF ή ο νοσηλευτικός οργανισμός σας τις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Μεγάλο μέρος του SEO περιλαμβάνει τα κατάλληλα εργαλεία ώστε με τις ιδανικές εκφράσεις και λέξεις-κλειδιά, εξασφαλίζει ότι η Google αντιλαμβάνεται άμεσα κι εύκολα το αντικείμενο των υπηρεσιών σας και προτείνει την ιστοσελίδα σας σε αντίστοιχες σχετικές αναζητήσεις. Ταυτόχρονα με τη χρήση των κατάλληλων όρων μέσα στο περιεχόμενο σας εξασφαλίζεται η ανιχνευσιμότητα της ιστοσελίδας σας.

Περιλαμβάνεται επίσης:

  • παράθεση links που στρέφονται προς την ιστοσελίδα σας
  • εξασφάλιση backlinks από δημοφιλείς ιστοσελίδες
  • διαχείριση του index της ιστοσελίδας σας ή του sitemap
  • τοποθέτηση της ιστοσελίδας σας στη Google
  • διαχείριση του περιεχομένου σας στο Google My Business.

6. Αξιοποιήστε τα social media με το σωστό τρόπο

Πλέον όλοι σχεδόν οι νοσηλευτικοί οργανισμοί και τα ιατρεία χρησιμοποιούν τα social media ως και αποκλειστικό εργαλείο της digital healthcare marketing στρατηγικής τους. Και αυτό που κάνουν δεν είναι άλλο από την ανάρτηση φωτογραφιών, νέων, εκδηλώσεων κ.α. άμεσα στα Facebook, Twitter, ή YouTube. Και ναι αυτή είναι μια στρατηγική σωστή!

Ωστόσο δεν θα έπρεπε αυτή να είναι η μόνη στρατηγική προβολής στα social media. Διαθέσιμες λύσεις όπως η πληρωμένη διαφήμιση στα social media είναι ένα χρήσιμο εργαλείο μιας και εξασφαλίζει την εμφάνιση του ιατρείου σε ομάδες ασθενών που δεν έχουν επαφή με την Facebook pages σας κ.ο.κ.

7. Ζητήστε κριτική απο τους ασθενείς σας

Συνήθως οι ασθενείς κάνουν σχόλια όταν έχουν για κάποιο λόγο κινητοποιηθεί να κάνουν κάτι τέτοιο ή αν είχαν μια εμπειρία που θεωρούν οι ίδιοι (καλή ή κακή) ότι αξίζει να τη μοιραστούν.
Αν δεν ζητήσετε για την κριτική των παρεχόμενων υπηρεσιών σας χάνετε την ευκαιρία να προσθέσετε ένα θετικό σχολιασμό απο ασθενείς σας που έχουν θετική εμπειρία στο χώρο σας.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι πολύ δύσκολο για τον κάθε επαγγελματία υγείας αλλά όχι για τη γραμματεία σας και γενικά τα μέλη της ομάδας σας. Για αυτό προτείνουμε να αυτοματοποιήσετε τη διαδικασία του λεγόμενου σχολίου στα πλαίσια της δικής σας Healthcare Marketing Στρατηγικής.

8. Απαντήστε στα αρνητικά σχόλια των ασθενών σας

Η αλήθεια είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης αλλά και οι διάφοροι οδηγοί υγείας, με τη δυνατότητα της βαθμολόγησης δίνουν τη δυνατότητα σε καθέναν να κάνει το σχόλιο του για σας. Δεν είναι δυνατόν να ελέγξετε τους πάντες και τα πάντα. Κάθε ένας έχει διαφορετική οπτική για την εμπειρία του στο χώρο σας.

Ωστόσο, μην αφήνετε αναπάντητο το όποιο αρνητικό σχόλιο. Σίγουρα δεν είναι στόχος ο διάλογος και η προσπάθεια σας θα πρέπει να έγκειται στην παρουσίαση της δικής σας οπτικής γωνίας. 

9. Αξιοποιήστε τα παραδοσιακά μέσα προβολής

Η αλήθεια είναι ότι η δύναμη του διαδικτύου αλλά και η σχέση κόστους-απόδοσης, έχει σίγουρα μειώσει την αξιοποίηση των έως σήμερα παραδοσιακών μέσω προβολής όπως πινακίδα, διαφήμιση σε ΜΜΕ κ.ο.κ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν έχουν το κοινό τους! Στα πλαίσια της στρατηγικής σας και στην ανασκόπηση του τρόπου προέλευσης του κοινού σας, θα σας καθορίσει και τα μέσα εκείνα που αξίζει να ασχοληθείτε και σε ποιο επίπεδο.

10. Χτίστε το δικό σας δίκτυο σύστασης περιστατικών απο συναφείς ειδικότητες

11. Κάντε check-in με τους υφιστάμενους ασθενείς σας

Το λεγόμενο "word of mouth marketing" ή αλλιώς "απο στόμα σε στόμα" δεν έχει χάσει τη δύναμη του στο χώρο της υγείας! Μιλήστε με τους ασθενείς σας μετά την επίσκεψη τους και κρατήστε επαφή!

12. Παρακολουθήστε την αποτελεσματικότητα της κάθε στρατηγική marketing σας

Συνέχεια θα πρέπει να ελέγχετε πώς συμβάλλει η στρατηγική healthcare marketing σας στα ίδια σας τα έσοδα και φυσικά στις "πωλήσεις" σας. Κάθε χρόνο, ο διαθέσιμος προυπολογισμός σας θα πρέπει να προσαρμόζεται στις αντίστοιχες ανάγκες και στόχους σας. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί τρόποι να το κάνετε αυτό πράξη, παρακολουθώντας τα όποια στοιχεία:

  • Αξιοποιώντας κάποιο σύστημα CRM π.χ. Analytics, Hubspot για να δείτε πως ανταποκρίνονται οι χρήστες / ασθενείς / πελάτες σας στην όποια digital καμπάνια σας
  • Παρακολουθήστε την πορεία σας στις μηχανές αναζήτησης και πώς αυτές σας ανιχνεύουν
  • κ.α.

13. Αξιολογείστε την ανταπόκριση της γραμματείας σας στις όποιες προσπάθειες healthcare marketing

Ενδεχομένως να έχετε την πιο αποτελεσματική healthcare marketing στρατηγική, αλλά η γραμματεία σας να μην μπορεί να διαχειρισθεί τις κλήσεις, τα emails κ.ο.κ.  

 

 

 

 

 

 

 

Θέλετε να λαμβάνετε ενημέρωση μας με νέες ιδέες για το marketing της μονάδας υγείας (ιατρείο, οδοντιατρείο) σας;

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!
Εξασφαλίζουμε την ανάπτυξη εκάστοτε μονάδας στην υγεία, ανεξαρτήτως
μεγέθους, με τη σωστή αξιοποίηση εκάστοτε εργαλείου marketing.
13, Λεω. Βάκχου - Βάρη 16672
+30 210 9658356
sales@medicalpromotion.gr
© Copyright 2021 MEDICAL PROMOTION. All Rights Reserved.

Search