ΈΧΕΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ; CLICK HERE

Healthcare Marketing Tips

χρήσιμα άρθρα για τον επαγγελματία και τη μονάδα υγείας

Θέλετε να λαμβάνετε ενημέρωση μας με νέες ιδέες για το marketing της μονάδας υγείας (ιατρείο, οδοντιατρείο) σας;

COVID19: πώς να χειρισθώ την επικοινωνία του ιατρείου μου;

covid19.jpg
Η ομάδα μας αυτες τις ημέρες συμβουλεύει όλους τους πελάτες μας στο πώς θα πρέπει να προσαρμόσουν τις ενέργειες marketing τους στις νέες συνθήκες του κορωνοιού (COVID-19) μιας και πρόκειται για μια πανδημία! Σκεφτήκαμε ότι κάτι τέτοιο θα ενδιαφέρει όλους τους επαγγελματίες υγείας κι έτσι μοιραζόμαστε μαζί σας τις ιδέες μας.

Αυτές είναι στιγμές όπου όλα συμβαίνουν πολύ γρήγορα κι όλοι είμαστε τόσο μπερδεμένοι. Μέσα σε λίγες ημέρες, όλα τα συνέδρια και εκδηλώσεις στο χώρο της υγείας ακυρώθηκαν, επιχειρήσεις κατέβασαν ρολά, χειρουργεία μη επείγουσας ανάγκης ακυρώθηκαν και πλέον πολλά ιατρεία / οδοντιατρεία λειτουργούν μόνο για έκτακτα περιστατικά.

Εαν αντιπρωσοπεύετε κάποια πιο μεγάλη μονάδα υγείας, το marketing σας επικεντρώνεται στο πώς να στηρίξετε το κοινωνικό ρόλο της μονάδας σας, πώς να χρησιμοποιήσετε τα διάφορα εργαλεία σας για ενημέρωση του κοινού (social media, ιστοσελίδες, κ.α.) και πώς φυσικά να προετοιμαστείτε για την κρίση που έρχεται. 

Ως επαγγελματίας στο χώρο της υγείας και ως "αρχηγός" ενος ιατρείου, οποιουδήποτε μεγέθους, θα πρέπει πρώτα να αποφασίσετε αν θα συνεχίσετε να λειτουργείται κατά τη διάρκεια αυτής της έξαρσης του COVID-19. Η απόφαση σας αυτή σίγουρα θα εξαρτηθεί απο την ειδικότητα, τη φιλοσοφία σας και φυσικά τις συνθήκες.
Ξεκάθαρα, ειδικότητες που αφορούν ασθενείς με σοβαρές ιατρικές ανάγκες, θα χρειασθεί να παραμείνουν ενεργές ενώ άλλες επιλεκτικής ιατρικής θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της μερικής ή ολικής παύσης λειτουργίας κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης. Στον οδοντιατρικό άλλωστε τομέα, η Ομοσπονδία έχει ήδη δώσει τις κατευθηντήριες οδηγίες για εξυπηρέτηση των έκτακτων περιστατικών ενώ ο ΠΙΣ αναφέρει συγκεκριμένες οδηγίες για την εξυπηρέτηση / υποστήριξη ασθενών και τρόπο λειτουργίας των ιδιωτικών ιατρείων.

Πώς θα πρέπει να προσαρμοσθούν οι ενέργειες marketing σας και ο προυπολογισμός σας στις έκτακτες συνθήκες του κορωνοιού;

Κάθε μονάδα υγείας, κάθε ιατρείο ή οδοντιατρείο είναι μοναδικό, αλλά υπάρχουν κάποιες κατευθυντήριες να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε διάφορα θέματα. Πριν ξεκινήσουμε, σας ξεκαθαρίζουμε ότι όταν μιλάμε για τρόπο διαχείρισης του marketing και της επικοινωνίας σε αυτή την κρίση, δεν περιοριζόμαστε στη διαφήμιση.

Θυμίζουμε λοιπόν ότι το marketing σας περιλαμβάνει 6 εργαλεία όπως:
  1. Branding,
  2. Digital Marketing,
  3. Παραδοσιακή Διαφήμιση
  4. Χτίσιμο σύστασης περιστατικών
  5. Εσωτερικό Marketing / Εμπειρία Ασθενή και
  6. Δημόσιες Σχέσεις (περιλαμβανομένου κάθε μορφής διάχυσης της επικοινωνίας σας με το κοινό).
Η επικεφαλής μας Ρόζη Εμμανουέλα διαφωνεί ότι μονάδες υγείας "δεν μπορούν να υιοθετήσουν αντίληψη marketing". Πολλές πτυχές του marketing σας πρέπει να συνεχισθούν. Θυμηθείτε πολλοί ιδιωτικοί όμιλοι υγείας θα συνεχίσουν να επηρρεάζουν με την εμπειρία ασθενή και τις υπηρεσίες που θα συνεχίσουν να παρέχουν στην κοινωνία. Ωστόσο, οι ιδιωτικοί όμιλοι θα θέλουν να εξασφαλίσουν ότι η ομάδα PR τους επικοινωνεί ανοιχτά και προληπτικά μέσω τοπικής και εθνικής εμβέλειας μέσα, αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Και ρωτάτε, "τί να κάνουμε με το digital marketing μας και την παραδοσιακή διαφήμιση, που σε αρκετούς έχω μάλιστα προπληρώσει ή δεσμευθεί;”

Ξεκινάμε με τη στρατηγική σας στο digital marketing.

Ιστοσελίδα: τα περισσότερα ιατρεία θα πρέπει να αναρτήσουν μια COVID-19 ενημέρωση για το πώς ανταποκρίνονται σε αυτές τις νέες συνθήκες. 

Search Engine Optimization (SEO / Οργανικό Marketing): είναι μια μακράς διαρκείας επένδυση που θα πρέπει να συνεχισθεί. Ωστόσο, σας συμβουλεύουμε να θέσετε σε παύση μερίδα της παραδοσιακής σας διαφήμισης στο διαδίκτυο και να επενδύσετε στη βελτίωση της ιστοσελίδας σας ή του SEO για το συνολικό γενικότερο branding σας.

Διαχείριση φήμης / reputation management: ελπίζουμε ότι λειτουργείται ένα σύστημα παρακολούθησης της φήμης σας στα social media και γενικότερα. Αυτές οι προσπάθειες είναι ζωτικής σημασίας για να βελτιώσουν την παρουσία σας στους επόμενους μήνες.

Paid Search Marketing (π.χ. Google Ads): Εάν συνεχίζεται τη λειτουργία σας, οι όποιες καμπάνιες σας θα πρέπει να συνεχιστούν με παραμετροποιήσεις. Θυμηθείτε, η ζήτηση σήμερα θα είναι μικρότερη αλλά πληρώνεται μόνο για τα clicks όσων αναζητούν αυτή τη στιγμή για τις υπηρεσίες που παρέχεται.

Οργανικά (δωρεάν) Social Media: πολλοί απο τους υφιστάμενους και δυνητικά νέους ασθενείς σας θα είναι στο σπίτι τις επόμενες εβδομάδες, με πολύ διαθέσιμο χρόνο να αναζητούν απαντήσεις για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζουν. Παρακαλούμε διασφαλίστε ότι τα social media σας και το περιεχόμενο που δημοσιεύεται είναι σύμφωνο με τη σημερινή νέα πραγματικότητα κι όχι διαφημιστικό!

Πληρωμένες διαφημίσεις στα social media (π.χ. Facebook / Instagram διαφημίσεις): η ευρύτερη στρατηγική σας θα καθορίσει το κατά πόσο θα πρέπει να συνεχίσετε ή να παύσετε την προβολή σας στο διαδίκτυο. Εάν προσθείτε να χτίσετε το brand σας ή να ενημερώσετε το κοινό, η προβολή σας στο διαδίκτυο (περιλαμβανομένου το Google Ads, YouTube, κ.α.) έχει σίγουρα νόημα. Ωστόσο, αν σας απασχολεί η άμεση ανταπόκριση (άμεση αύξηση πωλήσεων σας), τότε τα διαθέσιμα χρήματα σας για marketing θα πρέπει να δαπανηθούν κάπου αλλού.

Όπως και η ψηφιακή διαφήμιση, έτσι και η χρήση των παραδοσιακών μέσων προβολής (π.χ. έντυπα, εφημερίδες) προτείνονται να συνεχιστούν αποκλειστικά και μόνο αν σκοπός σας είναι η ενίσχυση του brand σας ή η εκπαίδευση του κοινού σας. Ωστόσο προτείνουμε, η προβολή σας για υιοθέτηση leads σε μη άμεσης ανάγκης χειρουργεία, θα πρέπει να αναβληθεί.

9 συμβουλές καθοδήγησης για την εξέλιξη του marketing του ιατρείου σας

Κάποιες συμβουλές καθοριστικής σημασίας, που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας..

Οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις του COVID-19 είναι ήδη πρωτοφανής και το άμεσο χρονικό διάστημα θα είναι ακόμη πιο σοβαρές. Όταν επιτέλους ξεπερασθεί αυτή η κρίση, τα πράγματα δεν θα είναι και πάλι ίδια.
Τώρα λοιπόν είναι η στιγμή να παρέχετε την απαιτούμενη δυναμικότητά σας επικοινωνόντας ξεκάθαρα την ανάγκη του κοινού να αντιληφθεί τί συμβαίνει.  Θυμηθείτε ότι το brand σας είναι πολύ περισσότερα απο το logo σας ή τι λέτε στα διαφημιστικά σας. Αντίθετα, το brand σας καθορίζεται κάθε ημέρα από τις ενέργειες σας και την αξία που τους δίνετε.

Αδράξτε την ευκαιρία και ενδυναμώστε την αποστολή σας - όπου στο μεγαλύτερο μέρος του περιλαμβάνει την ανάδειξη της κοινωνικής σας ενσυναίσθησης.

Προβάλλετε στο κοινό σας το πώς η αποστολή σας ανταποκρίνεται στις προσπάθειες σας να σταματήσετε νέα κρούσματα κορονοιού. Κάντε το πρέπον τώρα, και διαχρονικά θα ενισχύσει το brand σας.

Η ανωτέρω διαδικασία θα σας χαρίσει και μια μοναδική ευκαιρία να βελτιώσετε την κατάταξη σας στο Google. Αξιοποιήστε το χρόνο αυτό για να βελτιώσετε το search engine optimization της ιστοσελίδας, τόσο με τεχνικές βελτιώσεις όσο και με καλύτερο περιεχόμενο.

Όταν όλα θα ηρεμήσουν λίγο, μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο να επενδύσετε σε στρατηγικά ή δημιουργικά κίνητρα που έως σήμερα δεν είχατε τη δυνατότητα να επικεντρωθείτε / ασχοληθείτε.

Εαν χρειασθεί να κάνετε κάποιες προσαρμογές στο media plan σας, συζητήστε το πρώτα με τον συνεργάτη σας επι θεμάτων αυτών. Σίγουρα, μπορεί / μπορούν να σας διαπραγματευθούν κάποιο χώρο στα διαθέσιμα media ή να αναβάλλουν αντίστοιχα κάποιες προσυμφωνημένες τοποθετήσεις. Επιπρόσθετα, ο συνεργάτης (agency) σας θα πρέπει να καθορίσει ένα νέο σχέδιο άμεσης προβολής και αξιοποίησης εκπτωτικών ευκαιριών μόλις τελειώσει αυτή η κρίση.

Εξασφαλίστε ότι το marketing agency που συνεργάζεσθε ενεργά προσαρμόζει τις digital marketing καμπάνιες σας στη νέα πραγματικότητα. Ζητήστε αν κάνουν προσαρμογές βασιζόμενοι στις νέες εξελίξεις με πιο διευρυμένους στόχους.

Πιθανώς έχετε αναβάλλει κάποιες κοινωνικές εκδηλώσεις. Εαν ναι, αδράξτε την ευκαιρία να δοκιμάσετε κάποιες ψηφιακές εναλλακτικές, όπως webinars, videoconferences και podcasts.

Αναρωτηθείτε αν αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να δοκιμάσετε προγράμματα τηλειατρικής για το χώρο σας (αν δεν το έχετε ήδη κάνει). Πλέον της προστασίας των ασθενών και του προσωπικού σας απο περιττή έκθεση στον ιό, πιθανώς να βρείτε και ασθενείς που εκτιμούν αυτή την άνεση και δυνατότητα που τους προσφέρετε.

Εξασφαλίστε ότι η δημιουργικότητα σας είναι προσαρμοσμένη στη νέα πραγματικότητα. Πάνω από όλα, χτίστε εμπιστοσύνη και δείξτε την ενσυναίσθηση σας σε αυτό που περνά το ευρύ κοινό.  Θέλετε να διασφαλίσετε ότι αυτό που κάποτε ήταν "έξυπνο" τώρα δεν είναι επιθετικό ή εκτός πραγματικότητας.

Θυμηθείτε, τέλος, ότι αν και μπορεί να χρειασθεί να προσαρμόσετε κάποιες απο τις προσπάθειες marketing σας, δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσετε τα πάντα. Πολλοί άνθρωποι ξαφνικά έχουν πολύ διαθέσιμο χρόνο και αναζητούν καθοδήγηση για το πρόβλημα υγείας τους.
Αυτή τη στιγμή, είναι σημαντικό να εξυπηρετείτε αλλά και να ενημερώνετε το κοινό. Επίσης είναι και η ευκαιρία να ισχυροποιήσετε ηθικά κι αποτελεσματικά την τοποθέτηση της μονάδας σας για το μέλλον!
Εξασφαλίζουμε την ανάπτυξη εκάστοτε μονάδας στην υγεία, ανεξαρτήτως
μεγέθους, με τη σωστή αξιοποίηση εκάστοτε εργαλείου marketing.
13, Λεω. Βάκχου - Βάρη 16672
+30 210 9658356
sales@medicalpromotion.gr
© Copyright 2020 MEDICAL PROMOTION. All Rights Reserved.

Search